Wednesday 8 October 2014

A.V.E : Untung Bila Tinggi

Untung Bila Tinggi

keistimewaan orang tinggi


Bagi segelintir individu, ketinggian mungkin bukanlah sesuatu yang perlu diberi perhatian. Ini mungkin kerana mereka telah mencapai ketinggian badan yang mencukupi atau mungkin lebih tinggi berbanding dengan orang yang berada di sekitar mereka. Mereka ini pastinya tidak pernah merasai perasaan menjadi orang yang bertubuh rendah.

Kajian telah membuktikan individu yang bertubuh rendah kurang berpeluang menjalinkan hubungan romantic, mempunyai bilangan anak yang kecil, dan pada amnya menerima gaji yang rendah. Mereka juga sukar mencari fesyen pakaian dewasa. Wanita yang bertubuh rendah sering berkata mereka tidak dipandang serius berbanding rakan mereka yang lebih tinggi.

Kajian statistic di Australia pula mendapati lelaki yang tingginya lebih dari enam kaki, purata pendapatan tahunan mereka lebih tinggi daripada lelaki biasa! Bukan sahaja berpendapatan tinggi, lelaki yang bertubuh tinggi juga mudah mendapat perhatian oleh wanita. Wanita suka akan lelaki yang lebih tinggi kerana dikatakan tinggi menandakan mereka sihat.

Malah, pelbagai jenis profesion seperti juruterbang, pramugara, tentera, polis, atlet olahraga tertentu dan lain-lain lagi mensyaratkan ketinggian badan yang minimum pada tahap tertentu. Situasi ini seolah-olah menafikan hak mereka yang rendah untuk menikmati keistimewaan yang sama dimiliki oleh orang-orang yang tinggi ini.

Atas sebab itu jugalah, tidak menghairankan pelbagai cara dilakukan oleh individu yang rendah ini untuk menjadi tinggi. Tidak keterlaluan, ada juga yang sanggup menyakitkan diri melakukan pembedahan memanjangkan kaki bagi memastikan mereka menjadi lebih tinggi! Jika pembedahan tersebut Berjaya, mungkin dirasakan berbaloilah menanggung kesakitan. Bagaimana pula jika tidak?

Benar, jika ibu bapa kita rendah, potensi untuk kita tinggi mungkin berkurangan kerana factor genetic yang lebih kuat. Namun begitu, selain daripada pembedahan yang menyakitkan, masih ada cara selamat dan semula jadi yang boleh dilakukan bagi memberi sedikit harapan dan peluang untuk anda menjadi tinggi.

Bagaimana untuk kita jadi lebih tinggi dengan cara yang lebih selamat. Jom kita ikuti sambungannya nanti. Tunggu!!

[ sumber majalah isihat ]


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, 7Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment