Wednesday 12 April 2017

A.V.E Punca Kentut Vagina dan Cara Mengatasinya

Tentunya ada dikalangan wanita yang pernah mengalami kentut vagina. Dengar namanya saja sudah cukup fobiakan.Kadang-kadang timbul perasaan malu juga.Kenapa kentut keluar melalui faraj? Sebenarnya keadaan seperti ini terjadi disebabkan oleh faraj yang sangat-sangat longgar. Keadaan ini seumpama terdapat banyak air seperti kita membuka air paip lalu air menderu keluar ada ketikanya tersangkut dan ada juga yang tersembur dan macam itu lah juga faraj perempuan. Dalam keadaan normal biasanya vagina tidak akan mengeluarkan angin melainkan seseorang wanita itu mengalami masalah fistula (lubang penyambung) antara rektum (usus besar) dengan vagina. 

Kentut vagina tidak hanya berlaku kepada mereka yang telah berkahwin. Hal ini demikian kerana, pergerakkan kaki semasa berjalan ataupun ketika apa aktiviti sekali pun, ianya mampu memberi peluang untuk udara keluar masuk ke dalam faraj jikalau dinding dan saluran faraj berkenaan tidak begitu kuat. Justeru itu, janganlah anda beranggapan mereka yang mengalami kentut vagina ini sudah kehilangan dara kerana seperti organisma yang lain, setiap sedutan pasti akan ada hembusan....



Bagaimana Nak Kesan Kita Mengalami Kentut Vagina

Anda boleh rasa keadaan ini terutama apabila kita dalam posisi sujud. Selepas melahirkan lazimnya faraj akan mengembang dan jadi lebih teruk selepas menopos. Apabila dalam posisi sujud, anda boleh merasakan ada keluar angin dari faraj anda dan ia bukanlah kentut biasa, kentut faraj tidak berbau. Jika ianya berbau anda kena rujuk pakar ditakuti ada masalah lain.

Cara Mengatasi Kentut Vagina

Anda boleh membuat senaman kemutan ataupun dipanggil senaman “kagel” untuk menguatkan lantai pelvik. Cara membuatnya senang sahaja iaitu dengan kemut otot pelvik anda selama 5 saat dan rehat 5 saat. Ulang sehingga lima kali setiap sesi dan seeloknya boleh dilakukan bila-bila masa. Sambil duduk tengok tv pun boleh buat.

Pengambilan Supplement/Vitamin Untuk Mengatasi Masalah Kentut Vagina?

Ape yang SHAKLEE dapat membantu dalam masalah kentut vagina ini? Terdapat satu produk shaklee untuk masalahan ini iaitu ALFAFA COMPLEX. Bagaimana ALFAFA dapat membantu?

Alfafa dianggap sebagai kacip fatimah iaitu bertindak sebagai “PERAPAT” lalu  mengembalikan hubungan hangat antara suami isteri. Selain itu, dapat merawat masalahan keputihan, membesarkan dan menegangkan payudara. Alfafa juga dapat memulihkan urat selepas bersalin, melancarkan sistem penghadaman, sebagai pelawas sesuai jika mengalami masalah sembelit.



credit : www.fisyayusof.com

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ,saya adalah wakil pengedar sah anda . Sebarangpertanyaan seperti rundingan harga mengikutbudget boleh dibuat dengan menghubungi saya ditalian berikut :


Sila baca DISCLAIMER



Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan, Mutiara Rini, Mutiara Mas.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment