Saturday 4 April 2015

A.V.E : Aduh, Sembelit Lagi!

Runsing setiap kali sukar membuang air besar, sakitnya sembelit! Cara semula jadi ini cukup simple untuk anda lakukan. Tidak perlu bersusah payah mendapatkan ubat-ubatan. Guna sumber semula jadi lebih baik. Caranya hanya menggunakan bahan-bahan yang sedia ada di dapur anda. Idea A memerlukan minyak zaitun dan perahan jus lemon. Gabungkan bahan tersebut kemudian minum. Manakala idea B pula ambil ¼ sudu garam dan larutkan bersama setengah cawan air.

Lemon

lemon melancarkan pencernaan
Lemon


Lemin bersihat asid dan berupaya membantu melancarkan pencernaan dan mencairkan lemak-lemak. Berdasarkan kajian, lemon membantu meningkatkan kekebalan tubuh dan berupaya menentang pelbagai jenis penyakit termasuklah selsema kerana kandungan vitamin C yang tinggi. Selain itu, ia juga memiliki kemampuan luar biasa untuk melancarkan pencernaan.

Garam

Kadangkala sembelit akan menjadi teruk disebabkan oleh sekatan kalori atau lemak sihat seperti lemak yang ditemui pada ikan, kekacang dan avocado. Pengambilan garam bertindak sebagai pelarut lemak dan kalori yang diambil setiap hari.

Minyak Zaitun

minyak zaitun
Minyak zaitun


Berfungsi meredakan keradangan pada usus. Kajian yang dijalankan di University Of Oxford membuktikan minyak zaitun berkesan membantutkan kanser kolon. Mengambil minyak zaitun membantu melancarkan proses pencernaan anda.

Daun Kunyit dan Madu

Tidak seperti orang dewasa, bayi tidak digalakkan menggunakan kaedah yang sama. Jika bayi berusia dua atau tiga bulan mengalami masalah tidak boleh membuang air besar beberapa hari, cubalah petua ini. Layurkan daun kunyit di atas api sehingga layu. Kemudian letakkan daun kunyit tersebut di atas perut anak anda. Lima minit kemudian lihat hasilnya! Selain itu, ambil secamca madu dan bancuh dengan segelas air kemudia beri anak anda minum.

Selamat Mencuba!!

Antara vitamin yang disyorkan untuk mengatasi masalah sembelit untuk bayi

Bagaimana jika bayi 1 tahun ke atas alami sembelit?


Shaklee boleh membantu kanak-kanak berusia 1 tahun ke atas yang mengalami masalah sembelit. Mealshakes Shaklee kaya dengan serat yang membantu peristalsis kolon dan perut (pembuangan air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada badan.

mealshakes
Meal shakes

Testimonial Mealshake bantu atasi sembelit:

testimoni

testimoni mealshakes

testimoni

testimoni


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan



*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment