Tuesday 30 May 2017

A.V.E Kekal Langsing di Hari Lebaran

Bismillah...
Seperti yang kita semua maklum, Berpuasa di bulan ramadhan adalah salah satu syarat wajib rukun islam yang ketiga. Macam biasalah setiap tahun pelbagai juadah disediakan untuk berbuka puasa. Kadang-kadang tu sampai terlebih beli makanan disebabkan nafsu makan orang berpuasa untuk makan macam-macam.

Di sini, suka saya nak berkongsi tips untuk kekal langsing pada lebaran nanti :


KAWAL NAFSU MAKAN
  • Memang pelbagai jenis hidangan yang akan terhidang di atas meja pada lebaran nanti. Apa yang anda boleh buat, cuba kawal nafsu makan. Fikirkan betapa susah anda hilangkan 6 kg semasa berpuasa.
  • Ambil masa beberapa saat sebelum membuat keputusan untuk memilih makanan. Cara ini membantu anda untuk mengambil jumlah makanan yang anda inginkan secara terkawal.
  • Ambil makanan dalam jumlah yang sederhana dan terkawal untuk beri peluang kepada sistem penghadaman badan terus berfungsi dengan baik sepanjang Aidilfitri.

JANGAN LUPA MINUM AIR
  • Air yang dimaksudkan ialah AIR PUTIH yaaa.. Ambil air putih secukupnya dan jangan lupa makanan yang berserat tinggi untuk elakkan sembelit.

KURANGKAN MAKANAN MANIS
  • Kebanyakan makanan yang dihidangkan semasa lebaran terdiri dari yang berlemak, dan mengandungi garam tinggi. Minuman berkarbonat, kordial dan bersoda juga sangat popular. Tidak salah untuk ambil minuman sedemikian tetapi ikuti dengan segelas air putih.

PENGAMBILAN BUAH KURMA
  • Pengambilan beberapa biji buah kurma di awal pagi sangat bagus. Anda juga digalakkan mengambil makanan seperti roti gandum penuh, susu rendah lemak dan sepotong buah buahan sebagai sarapan ringan sebelum menjamah juadah hari raya.

HADKAN HIDANGAN TENGAHARI & MALAM
  • Untuk hidangan tengahari dan malam, anda boleh menambah pengambilan  sayuran dan buahan segar. Ia amat penting untuk membantu penghadaman makanan yang anda ambil sepanjang hari tersebut.
(credit :captvitamin.com)

Ish.. macam mustahil jek kan nak ikut tips secara alami seperti di atas? 

JANGAN RISAU.. SHAKLEE ada penyelesaian bagi masalah ‘pantang tengok’ anda itu… sebelum bajet habis untuk duit raya dan persiapan raya.. apa kata bahagikan sikit bajet tu untuk pastikan anda kekal langsing kurus menawan walaupun selepas hari raya…

Testimonial diri sendiri yang ambil set nih, yang saya perasan.. walaupun makan banyak tapi berat tak naik.. maintain jek.. menarik kan? hehehe.. nak tau rahsia, tips dan cara makan SET KURUS BAJET SHAKLEE sempena Lebaran ni.. baik order cepat cepat. Konsultasi eksklusif hanya untuk pelanggan A.V.E sahaja ...In Shaa Allah. Rugi ooo sape yang tak grab set ni.



Lecithin – Membantu memecahkan lemak

Alfalfa – Mambantu menyingkirkan toksin dalam badan

Herblax – Melancarkan pergerakan usus

Garlic – Melegakan perut yang tidak selesa dan mencairkan kolesterol


Di sini saya ingin memohon maaf sekiranya saya ada tersalah berbicara sepanjang menulis blog ini. Selamat Berpuasa untuk semua semoga bulan ramadhan kali ini diberkati dan segala amalan kita diterima oleh Allah s.w.t. In Shaa Allah. Aamiin ya rabb.



Sila baca DISCLAIMER


Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan, Mutiara Rini, Mutiara Mas.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment