Sunday 20 August 2017

A.V.E Cara Mudah Untuk Mengatasi Tumit Kaki Merekah

Bismillah...

Tumit Merekah


Tumit kaki kering kerana beberapa faktor dan diantaranya ialah kerana aliran udara kering, diet yang kurang sihat, berdiri terlalu lama di lantai yang keras, memakai kasut yang salah dan banyak lagi. Selain itu, terdapat beberapa penyakit yang boleh menyebabkan tumit kaki anda merekah antarannya seperti diabetes, ekzema, psoriasis, calluses dan penyakit tiroid. Jelita kongsikan beberapa cara mudah untuk menghilangkan kesan merekah pada tumit kaki anda.

Madu

Madu mengandungi banyak khasiat, salah satunya ialah sebagai pelembap semula jafi dan mempunyai anti bakteria yang elok untuk tumit kaki yang kering dan pecah-pecah. Cara pengguanaannya pun sangat mudah. Tuangkan kira-kira setengah cawan madu ke dalam bekas yang telah berisi air suam kemudian anda boleh merendamkan kaki anda selama lebih kurang 20 minit. Kemudian urutlah kaki anda. Lakukan rutin ini setiap hari sehingga tumit kaki anda licin.

Tepung Beras

Tepung beras boleh dijadikan esfoliating scrub semulajadi yang membantu untuk mengelupaskan sel kulit mati. Tumit kaki anda akan jadi lebih halus dan tidak lagi pecah-pecah setelah kulit mati itu dibersihkan. Cara penggunaannya juga mudah. Anda perlu mencampurkan sengenggam tepung beras dengan 1 sudu teh cuka epal dan sari madu. Kacau sehingga campuran menjadi kental dan selepas itu sapukan campuran itu ke tumit dan telapak kaki anda sambil digosok. Pastikan kaki anda sudah berada dalam keadaan yang bersih dengan merendamkan kaku anda dalam air suam selama 10 minit. Anda juga boleh menambaj minyak zaitun ke dalam adunan untuk meningkatkan keberkesanannya.

Lemon

Kandungan asid yang terdapat dalam lemon dipercayai sangat berkesan untuk melembutkan kulit yang kasar, sekaligus menghilangkan bahagian-bahagian tumit yang pecah-pecah. Anda juga boleh merendamkan kaki anda ke dalam campuran air suam dan jus lemon selama 10 hinga 12 minit. Elakkan penggunaan air yang terlalu panas, kerana dapat membuat kulit kaki semakin mengering.

Pisang

Pisang yang sudah matang adalah perubatan tradisional yang sudah dikenal sejak lama. Salah satu khasiat dari pisang matang ini adalah menyembuhkan tumit kering, sekaligus menjadi pelembap sehingga dapat mencegah tumit kembali pecah-pecah.

Minyak Sayur

Minyak sayur juga sangat berkesan untuk menghilangkan kesan rekahan pada tumit kaki anda. Ada pelbagai jenis minyak yang boleh anda gunakan, misalnya minyak zaitun, kelapa dan bijan. Untuk hasil yang terbaik, gunakan cara ini sebelum tidur, untuk memberikan masa yang cukup untuk minyak menembusi kulit tumit kaki anda yang bermasalah. Cara penggunaannya cukup mudah, anda  perlu membersihkan terlebih dahulu tumit menggunakan air sabun dan batu apung. Selepas itu sapukan minyak sayur ke bahagian tumit dan telapak kaki.

PETUA MODEN


Herba Bland Shaklee (krim serbaguna) untuk mengatasi masalah tumit pecah. Senang je. Hanya sapu di permukaan yang pecah. Cepat mudah dan senang. Terus licin tumit. Bila-bila masa boleh sapu. Bukan untuk tumit sahaja, untuk kulit tangan kering, gatal-gatal sebab gigitan nyamuk juga boleh sapu. Boleh juga digunakan untuk anak. Selamat dan tidak berminyak. 


Herbal Blend Shaklee (Krim Serbaguna)

Nota: Kesemua vitmain ini adalah supplemen kesihatan BUKAN UBAT jadi kesannya berbeza ikut tahap kesihatan individu. Krisis pemulihan @ healing crisis mungkin berlaku selama 2 minggu hingga beberapa bulan. Diharap anda bersabar jika mengalami krisis penyembuhan kerana penyakit yang bersarang dalam badan mengambil masa yang lama untuk muncul.
Maka untuk menyembuhkannya juga memerlukan masa untuk badan membuang toksin yang terkumpul sekian lama, menguatkan sistem imum, membaiki sel-sel rosak, menghasilkan sel-sel baru dan melawan penyakit dalam badan anda. KESABARAN & ISTIQAMAH adalah kunci kepada penyembuhan. Mencegah sebelum parah lebih baik dari mengubati ketika kronik.
Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:

Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan, Mutiara Rini, Mutiara Mas.

No comments:

Post a Comment