Saturday 28 February 2015

A.V.E : Badan Berasid atau Bertoksik?

badan berasid
Badan berasid


Toksin merupakan bahan kimia yang diketahui mempunyai kesan berbahaya pada tubuh. Ia boleh didapati daripada makanan atau air, bahan kimia yang digunakan dalam penyediaan makanan dan daripada udara yang kita sedut.

Walau bagaimanapun, badan kita boleh memproses sisa toksin ini melalui hati dan buah pinggang lalu menyingkirkannya dalam bentuk peluh, air kencing dan najis. Tetapi, dengan gaya hidup yang tidak sihat seperti merokok, kurang melakukan aktiviti fizikal, minum alcohol berlebihan dan kurang tidur boleh membawa kepada kurang keberkesanan organ kita untuk menjalankan detoksifikasi secara semula jadi.


punca toksin dalam badan
Punca-punca toksin dalam badan


Disebabkan itulah toksin terkumpul di dalam badan. Pada mulanya, ia meletakkan seseorang dalam status sub-sihat. Jika tahap toksik adalah lebih daripada tahap yang selamt, ia boleh membawa kepada masalah kesihatan. 

Berbeza dengan badan berasid, ia pula berlaku disebabkan fungsi yang dikurangkan dalam organ tertentu yang terlibat dalam proses homeostasis. Punca utama badan berasid lebih kepada corak pemakan yang tidak seimbang.

[sumber majalah isihat]

Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan



*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment