Saturday 14 February 2015

A.V.E : Rawat Selsema

Saat selsema melanda, pasti rimas terasa. Kedua-dua idea DIY ini cukup efektif melegakan rasa sakit yang dihidapi. Idea A adalah gabungan the hijau, halia, kulit kayu manis dan lemon manakala idea B pula gabungan madu, lemon, kulit kayu manis dan daun pudina.


khasiat teh hijau
Teh Hijau


Khasiat Teh Hijau

Kepekatan Polifenol dan Flavenoid the hijau yang tinggi boleh membantu kesihatan system imun tubuh. Ia juga idea hebat untuk anda yang mahu mempercepatkan pembakaran kalori.

daun pudina
Daun pudina


Daun Pudina

Ramua herba ini amat membantu mereka yang menderita pelbagai penyakit pernafasan seperti selsema, hidung berair, paru-paru dan sebagainya. Malahan ia juga sebagai perangsang proses penghadaman.


jus lemon
Jus Lemon


Lemon

Menurut kajian, lemon membantu meningkatkan kekebalan tubuh dan berupaya menentang pelbagai jenis penyakit termasuklah selsema kerana kandungan vitamin C yang tinggi. Air lemon memiliki kemampuan luar biasa untuk membantu melancarkan pencernaan dan membuang racun dari saluran pencernaan.


madu
Madu


Madu

Madu juga membantu melegakan batuk dan ketidakselesaan tekak. Ia juga berupaya memperbaiki system pencernaan dan mengawal berat badan berlebihan.


halia
Halia


Halia

Pengambilan halia membuang kahak dan lender. Halia turut membantu tubuh membakar lemak selain membuka arteri anda dan melancarkan aliran darah di seluruh tubuh.

kulit kayu manis
Kulit kayu manis


Kulit kayu manis

Dalam perubatan Ayurveda India, kulit kayu manis digunakan sebagai ramuan untuk merawat diabetes, masalah pencernaan dan selsema. Perubatan tradisional cina telah menggunakan kulit kayu manis untuk merawat masalah selsema, batuk dan sakit tekak.

[sumber majalah isihat]


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan



*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment