Saturday 3 June 2017

A.V.E 5 Tip Elak Muka Berjerawat

Bismillah...

Hari ni. Team A.V.E nak kongsikan 5 tip elak muka berjerawat.

Jerawat akan muncul bila minyak/sebum, bakteria dan sel kulit mati menyumbat liang roma pada kulit muka. Anda perlu mengetahui bagaimana jerawat boleh muncul di ruang muka anda.

1. Terlalu kerap membersihkan muka

Terlalu kerap membersihkan muka akan menjadikan kulit semakin berminyak/berjerawat. Apa yang perlu anda buat, cuci muka 2 kali sudah mencukupi iaitu pada waktu pagi dan sebelum tidur.

2. Memicit jerawat

Tabiat memicit jerawat dengan kuku akan memburukkan keadaan kulit dan meninggalkan parut. Elakkan memicit jerawat anda dengan kuku, gunakan losyen jerawat, untuk kecutkan jerawat.

3. Mengambil makanan berminyak

Makanan berminyak boleh menyebabkan kulit berjerawat dan berminyak semakin menjadi, muka semakin berminyak. Amalkan makanan diet yang sihat, kurangkan makanan berminyak.

4. Elak treatment untuk jerawat

Mengambil ubat dari pakar kulit untuk jerawat, itu satu tindakan yang bagus. Tapi jangan sewenang-wenangnya berhenti apabila jerawat dan sembuh. Untuk mengelakkan jerawat muncul semula, habiskan ubat mengikut prescription doktor atau amalkan  supplemen untuk mendapatkan kulit yang sihat, bebas jerawat dan bebas minyak.

5. Penggunaan Pencerah Kulit

Terdapat set pencerahan kulit yang tidak bersesuaian untuk kulit berjerawat. Bahan dan kandungannya menyebabkan jerawat tidak sembuh. Muka semakin berminyak dan berpotensi meninggalkan pigmentasi. Gunakan set penjagaan kulit khas untuk kulit berminyak dan berjerawat. Sebelum cerahkan kulit, atasi masalah kulit anda dahulu.

Oleh itu, elakkan menggunakan cara-cara yang tidak dibenarkan di atas bagi mengelakkan munculnya jerawat di wajah anda.

Antara supplemen yang disyorkan untuk mengekalkan kulit cantik gebu halus mulus tanpa cela dan jerawat. Anda boleh amalkan set kulit cantik shaklee. Dengan pengambilan vitamin dengan konsisten In Shaa Allah anda akan memiliki kulit wajah bebas jerawat. 





  • Sebagai Antioksidan kuat yang melindungi kulit terhadap pengaruh negatif faktor luar seperti (pencemaran, matahari, cuaca, AC, asap rokok, dsb).
  • Merangsang pembentukan dan peningkatan produksi kolagen kulit, yang akan menjaga kekenyalan, kelenturan, serta kehalusan kulit (anti aging & anti wrinkle).

  • Bersifat anti-penuaan, dapat mengurangkan garis-garis halus pada wajah
  • Membantu mengelakkan pertumbuhan abnormal sel
  • Membantu memudarkan parut

  • membantu dalam menukarkan karbohidrat kepada glukosa untuk penghasilan tenaga kepada tubuh badan
  • membantu dalam menukarkan lemak kepada protein( ini membantu nervous system berfungsi dengan normal)
  • Vitamin B juga penting untuk pembentukan sel badan jadi ianya penting untuk awet muda, kulit yang licin dan kelihatan muda, melambatkan rambut beruban, membantu untuk kecantikan kulit, rambut dan mata, kekuatan kuku

Add on ESP
  • Memberi tenaga berpanjangan yang kesannya dirasai untuk beberapa jam
  • Anda akan rasa kenyang lebih lama. Best sangat utk diet.
  • 20 asid amino dalam ESP akn menjadikan kulit kelihatan lebih berseri dan anjal. Anda akan nmpk awet muda.
  • Warna kulit kelihatan lebih sekata
  • Menggalakkan semula pertumbuhan kulit otot serta mengurangkan kedutan
  • Membantu menghilangkan parut jerawat pada muka, kulit kelihatan halus mulus dan gebu. AWESOME kan !!
  • Rendah lemak dan tanpa kolesterol



Sila baca DISCLAIMER


Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan, Mutiara Rini, Mutiara Mas.

*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment