Monday 31 July 2017

A.V.E Khasiat Vitamin C Untuk Sistem Imun dan Kulit Cantik

Bismillah...

Vitamin C adalah sejenis antioksidan yang berupaya meningkatkan daya ketahanan dalam badan anda serta mempercepatkan proses penyembuhan. Ia juga berperanan meremajakan kulit, mencegah penuaan dan menjadikan kulit lebih sihat, cantik bersih dan berseri.

Anda perlu mengambil vitamin C kerana badan manusia tidak boleh menghasilkan vitamin C sendiri. Anda boleh memperolehi vitamin C dengan cara meminum atau makan makanan yang kaya dengan vitamin C.

" Antara makanan tinggi vitamin C ialah, sayuran hijau, buahan seperti kiwi, brokoli, buahan citrus (oren, limau, lemon) dan sebagainya"

Tetapi agak sukar untuk anda memakan sayuran dan buahn setiap hari secara berterusan kerana kesibukan harian

" Vitamin C adalah sejenis vitami larut air yang bermaksud ianya mudah diserap oleh badan dan akan segera dikumuhkan dari badan anda jika berlebihan. Anda perlu sentiasa makan buah dan sayur setiap hari untuk mendapatkan bekalan Vitamin C"

Sayuran dan buahan yang mengandungi Vitamin C

Sanggupkah anda membawa beberapa biji oren bersama anda - ke mana saja anda pergi sepanjang hari untuk memastikan anda mendapat vitamin C yang secukupnya?

Pastikah anda mendapat vitamin C yang secukupnya daripada buah oren yang bergantung kepada kesegaran buah tersebut?

Sanggupkan anda makan buah oren hari-hari? sedangkan anda tahu kandungan Vitamin C itu akan cepat hilang dari badan anda?

Tahukah anda? VitaminC dalam makanan mudah musnah akibat haba semasa memasak, sinaran ultra ungu, perisa tambahan, bahan kimia pertanian dan mudah dioksida jika terdedah pada udara.

Jangan risau. Anda boleh memakan Vitamin C tambahan untuk memebuhi sebarang ketidakcukupan Vitamin C daripada makanan yang anda ambil. Satu atau dua tablet vitamin C setiap hari adalah mencukup untuk keperluan harian badan anda.

" Tahukah anda? Perokok tegar mengalami masalah kekurangan vitamin C yang kronik kerana 1 batang rokok sahaja mampu menghapuskan 50-100 mg vitamin C!"

[credit to khasiataloevera.com]

Keistimewaan Vitamin C Shaklee

Sustained Release Vita C Plus Shaklee

(1) Sustained (or, Time) Release ialah satu proses di mana vitamin diformulasi khas agar ia dilepaskan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Dengan bahasa ringkasnya, dilepaskan secara perlahan-lahan ke dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu

(2) Vitamin larut air (B-Complex dan Vitamin C) adalah seperti namanya, mudah larut di dalam air (sebab tue dinasihatkan pengambilan air yang mencukupi apabila mengambil suplemen), dan, ianya tidak boleh disimpan di dalam badan.

Maka, tanpa sifat Time Release ini, vitamin larut air ini akan terus diserap ke dalam aliran darah dengan CEPAT, tanpa mengira berpa besar dos vitamin tersebut, dan akan dilepaskan ke dalam urin (air kencing) dalam masa 2-3 jam sahaja.

(3) Sustained Release supplement boleh menawarkan kesan vitamin yang optimum, meminimumkan kehilangan vitamin dalam proses penguraian (perkumuhan), serta menstabilkan paras darah waktu siang dan malam.

Walaubagaimanapun, anda dinasihatkan untuk periksa label di botol vitamin pilihan anda kerana kebanyakan time-release vitamins hanya boleh bertahan di dalam masa 2 jam atau kurang. Maka, hampir TIADA BEZA sangat berbanding dengan tablet biasa yang pastinya jauh lebih murah berbanding vitamin yang bersifat sustained release.

Nota: Sustained Release Vitamin C adalah supplemen kesihatan BUKAN UBAT jadi kesannya berbeza ikut tahap kesihatan individu. Krisis pemulihan @ healing crisis mungkin berlaku selama 2 minggu hingga beberapa bulan. Diharap anda bersabar jika mengalami krisis penyembuhan kerana penyakit yang bersarang dalam badan mengambil masa yang lama untuk muncul.
Maka untuk menyembuhkannya juga memerlukan masa untuk badan membuang toksin yang terkumpul sekian lama, menguatkan sistem imum, membaiki sel-sel rosak, menghasilkan sel-sel baru dan melawan penyakit dalam badan anda. KESABARAN & ISTIQAMAH adalah kunci kepada penyembuhan. Mencegah sebelum parah lebih baik dari mengubati ketika kronik.
Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan, Mutiara Rini, Mutiara Mas.

No comments:

Post a Comment