Sunday 18 January 2015

A.V.E : Cantik Sewaktu Menopaus

cantik walaupun berusia
Cantik walaupun berusia


Tiada wanita yang tidak akan melalui menopaus. Disebabkan itu, pengurusan diri yang baik adalah penting bagi mengelakkan rasa murung dan tertekan dengan perubahan yang berlaku.

Menurut pakar, pendekatan dari segi kecantikan diaplikasikan untuk menrangsang rakan dan ahli keluarganya dalam menghadapi tempoh menopaus.

“Menopaus berkait rapat dengan factor penuaan. Jika mahu kekal cantik dan sihat, pemakanan harus dijaga dengan baik. Apa yang kita makan akan memberi kesan pada tubuh badan. Kurangkan makanan yang terlalu manis dan berminyak dan makanlah secara sederhana.

“Beritahu ahli keluarga tentang situasi yang sedang dialami supaya mereka faham dan boleh bertolak ansur dengan anda. Terangkan kepada mereka keadaan yang berlaku adalah hanya untuk satu tempoh tertentu sahaja.

“Senaman juga penting sebagai persediaan menghadapi menopaus. Walau sesibuk manapun, luangkan sekurang-kurangnya 30 minit sehari untuk bersenam bagi meningkatkan ketahanan diri. Ia juga berkesan untuk mengurangkan tekanan yang dihidapi.

“Anda juga dinasihatkan untuk meluangkan lebih masa untuk diri sendiri dan pergi bercuti supaya dapat merehatkan diri daripada tanggungjawab kerja dan sebagainya. Jangan fikirkan apa yang orang akan kata, fikirlah apa yang terbaik untuk diri sendiri.

[sumber majalah isihat]

Antara Vitamin yang disyorkan untuk kekal cantik sewaktu menopaus

Set Superstar Produk Mengandungi : 
•1 x Vivix 
•1 x Shaklee Collagen Powder 
•1 x Sustained Release Vita C Plus + FREE SHAKLEE MEMBERSHIP  (SAVE RM65 MEMBERSHIP FEE) 

set kulit gebu


Usah biarkan kerjaya anda yang sibuk menganggu kesihatan dalaman dan luaran anda. Set Shaklee Superstar membantu golongan Profesional seperti anda untuk Lebih Sihat & Bertenaga ., Malah ia membantu anda lebih kelihatan cantik,cerah dan anggun dalam masa seawal 4 minggu hingga 8 minggu penggunaan secara berterusan.  

Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan



*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment