Tuesday 21 October 2014

A.V.E : Kebaikan Set Penyusuan Shaklee

Pengambilan supplemen untuk penyusuan bukan sahaja untuk meningkatkan hasil penyusuan tetapi yang lebih penting adalah untuk kesihatan ibu & bayi itu sendiri. Tentunya itu antara sebab ibu-ibu memilih untuk menyusukan sendiri bayi. Fazreen di antara beribu-ribu ibu bahagia di luar sana yang berpuas hati dengan Set Penyusuan Shaklee. Alhamdulillah ikhtiar kami dengan Set Penyusuan Shaklee mampu menyusukan anak kesayangan sehingga genap setahun pada bulan ni dan In Shaa Allah akan diteruskan sehingga 2 tahun.

Fazreen kenal Shaklee dengan mengambil set pantang then terus apply Set Menyusu Shaklee. Sebab set pantang dah include Set Menyusu. Sangat menjimatkan. Tak payah nak piker-pikir nk beli or tambah supplemen lain. Fazreen memilih untuk menyusukan anak dengan susu ibu agar anak yang di amanahkan Allah ini dapat membesar dengan sihat dan antibodi juga kuat. Alhamdulillah berbaloi dengan duit yang kami belanjakan membeli Set Penyusuan Lengkap Shaklee. Alhamdulillah, sejak consume Set Menyusu Shaklee, anak jarang sakit. Sentiasa active dan kalau demam pun tak lama. Syukur sangat2.

Antara kebaikan set penyusuan Shaklee 


set menyusu 3m
Set Menyusu Lengkap Shaklee


ESP Shaklee 

Protein – Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan dan sempurna. Sumber protein yang baik seperti protein soya dalam diet penyusuan anda amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Mereka disarankan untuk mengambil sekurang-kurangnya 3 hidangan protein berkhasiat sehari.

Vitalea

Multivitamin menyediakan vitamin dan mineral penting untuk para ibu yang mana ianya tidak diperolehi daripada diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat di samping menggalakkan kesihatan ibu dan bayi secara menyeluruh.

Vitamin C

Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu pada bayi. Oleh itu, menyusui bayi secara ekskusif dapat melindungi bayi anda dari kekurangan vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sistem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat.

Vitamin B Complex

Vitamin B Complex merupakan vitamin yang diperlukan oleh anda dan bayi anda setiap hari bagi menyokong system saraf dan metabolisma yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormone, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel, dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B Complex untuk memberikan khasiatnya kepada bayi mereka melalui susu ibu.

Ostematrix

Kalsium – 40% daripada susu ibu adalah kalsium. Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat dan pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil sebanyak 1300mg kalsium setiap hari.

*macam anak Fazreen cepat je tumbuh gigi. Pada usia 7 bulan dan tumbuh gigi. Start berjalan umur 10 bulan. Alhamdulillah.


adlina maisarah
Maisarah dah setahun..alhamdulillah


Alfalfa Complex

Alfalfa mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink dan zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu dengan cepat. In Shaa Allah.

Omega Guard

Asid Lemak Omega 3 – Pengambilan dan tambahan Asid Lemak Omega-3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapat menggalakkan pengembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan pula, tidak ramai kanak-kanak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan(ADHD) atau autisme.


omega guard
Omega guard

Set Penyusuan Lengkap Shaklee – Berminat Mencuba?

Jika anda mahu mencuba boleh dapatkan dari kami Set Lengkap Penyusuan Shaklee dari kami, In Shaa Allah Fazreen akan berikan konsultasi penuh untuk bantu anda cemerlang dalam penyusuan as long as anda mengamalkan konsep asas penyusuan iaitu kerap mengosongkan payudara, lebih banyak sesi perahan dengan mengamalkan teknik Power Pumping maka lebih banyak susu dihasilkan asalkan ibu-ibu menyusu sentiasa tenang, jaga pemakanan, kuantiti pengambilan air yang cukup, paling penting percaya dan yakin pada tempat pergantungan Allah S.W.T. Doa, zikir dan tawakal kepada Allah S.W.T. 



Hanya kepada Allah Kite Memohon Pertolongan. Selamat Mencuba!

Maniskan iman, maniskan senyuman

Cabaran Blogging bersama GenkiMomma, My Info Vitamin, VitaMoon & MyFreshVita


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, 7Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

8 comments:

  1. sarah nak kena geget ni hehheheheh

    ReplyDelete
  2. Set BreastFeeding Shaklee MILK BOOSTER terbaik!

    ReplyDelete
  3. Good luck on ur breastfeeding journey.

    http://mamaolin.blogspot.com/2014/10/destinasi-percutian-idaman-saya.html

    ReplyDelete