Saturday 11 October 2014

A.V.E : 7 Sebab Kenapa Saya Pilih Shaklee?

Entri pertama untuk cabaran blogging Genki Bloggers sepanjang Oktober ni, 7 sebab kenapa saya pilih Shaklee. Nak tahu kenapa? Apa yang menarik dalam setiap huruf SHAKLEE ni?

kelebihan shaklee


1- Shaklee adalah company yang established 
Dah berkurun pun company Shaklee ditubuhkan. Produk yang mendapat pensijilan HALAL dari Islamic Services of America (ISA) dan disahkan oleh JAKIM.Selain itu juga diiktiraf oleh KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia). 

Shaklee adalah vitamin semulajadi dan bukan sintetik. Jadi bila kita yakin produk ini selamat, kita sendiri yakin untuk makan dan berkongsi kebaikan dengan ramai orang. 

kelebihan shaklee


2- Harus Berkongsi
Orang kata benda yang baik harus dikongsi bersama. Fazreen start kenal Shaklee sejak mencuba set berpantang untuk melahirkan cahaya mata pertama. Masa tu bulan 10 tahun 2013. So skrang dah setahun la fazreen kenal Shaklee. Pada mulanya hanya sekadar nk jd member je. Takde niat pun nk berbisnes. Tapi bile fazreen tgk, upline asyik dok cite psl bonus je. Tibe-tibe rasa terpanggil jugaklah nk involved dlm bisnes Shaklee. Byk nk yg Fazreen nk tulis sbnrnya tapi nnti takut point yg ke-3 dan seterusnya tak muncul-muncul. Hihihi… So dipendekkan cerita, Fazreen start buat page FB, buat poster sendiri, then baru bt blog. Itupun belajar dr buku then explore sndri. Kami kongsikan kebaikan vitamin. Apakah kandungan dalam vitamin?. Kenapa kita perlukan vitamin? Jeng..jeng…jeng


kelebihan shaklee



3- Alhamdulillah, Bisnes Shaklee Memang Free & Easy
Fazreen yakin, ramai yang tak sudi dengan kelas malam. Masa student pun, saya liat nak pergi kelas malam. Bila ada keluarga, mak aiiii lagi la liat. hahaha.... So sapa yang tak suka kelas malam? Angkat tangan..kihkihkih..Coaching Online & Offline, ini mmg Fazreen suke, hari2 Fazreen memang sentiasa ada di email, fb, blog, sms & WhatsApp. Rasanya bukan Fazreen sorang tapi RAMAI orang. Berjuta2 rakyat Malaysia suka online. Yang paling penting bile nk bisnes ONLINE ni kene kuat semangat, jgn cepat putus asa dan MESTI RAJIN. 

Fazreen sering mendapat tunjuk ajar dari upline saya (Nur Razali), menerusi online di Whatsapp. Dia byk tolong ms Fazreen br2 nk mula bisnes. Dia jugak yg guide dr zero smpailah sekarang. Syukur Alhamdulillah. Mudah2an Allah merahmati dan murahkan rezeki kami semua. Aamiin.

kelebihan shaklee



4- Kedai Online Untuk Semua
Seperti yang saya katakan di atas, Kedai Online memang menjadi kegemaran ramai orang. Semuanya di hujung jari. Fazreen hanya jumpa customer, ketika delivery sebab kadang2 ada customer yang berdekatan, so saya hantarkan. Jika jauh, kita pos sahaja...;)

Pasti ada yang panik, alamak, saya duduk jauh dari branch Shaklee, camne nak beli nih? Jangan bimbang, kita boleh order kt website Shaklee, then Shaklee akan poskan kepada kita. Di zaman ini, semuanya BOLEH ye kawan-kawan. Tiada alasan. ^_^

kelebihan shaklee


5- Lega Rasa Hati Sebab Banyak Faedah dan Sangat Menjimatkan
hahahha saya memang suka makan vitamin, sebab Fazreen tahu badan memerlukan banyak nutrient setiap hari untuk kekal sihat. Yang bestnya jadi member ni kita dapat beli semua produk Shaklee dengan harga ahli. Best tak kawan-kawan. Bukan tu je…dpt bonus lagi tiap2 bulan klu buat sales. Side income la dia kata…Duit org nk bg kan, sape tak nak?Syukur Alhamdulillah

kelebihan shaklee


6- Elok dan Siapkan Diri dengan Amalan Rohani
Ini adalah penyebab yang mendaluhui semua penyebab di atas, yang membuatkan Fazreen membuat pilihan TEPAT bersama Shaklee.

Setiap hari, Upline akan menekankan, jaga hubungan dengan Allah, hubungan sesama manusia. Amalkan zikir, amalkan dhuha, amalkan sedekah dan pelbagai lagi pesanan rohani. Bukan hanya kaya di dunia tetapi kaya di akhirat. Sebab laluan telah dibuat dan ramai yang telah berjaya dan saya juga BOLEH!!!!

kelebihan shaklee


7- Extra Benefit Sebabnya Boleh Share Dengan Family
Bukan sahaja vitaminnya yang semulajadi dan boleh digunakan seisi keluarga, dari anak sampaila tok nenek. Kerlasss tak. Satu botol vitamin boleh share ramai2. Dahla jimat, badan pun jadi sihat. In Sha Allah. Mula2, bila diajak join, saya risau, siapa nak jaga Sarah. Rupanya, Shaklee lagi galakkan bawa keluarga. First time join Bengkel Nutrisi, mmg sgt berbaloi. Bukan sekadar ilmu, kawan, malah lebih confident nk consult customer. Ha..gitu. Best tak kawan-kawan?

PILIHAN adalah di tangan kita. Bermula dari membeli, mendaftar nama, berkongsi dan mencapai target, tiada unsur PAKSAAN.

Upline saya tidak pernah paksa, 'awak kena capai itu ini'. Atau waktu customer datang tanya or beli, tiada unsur PAKSAAN suruh dia beli.

Yang ada, adalah berdoa setiap kali customer tanya, berikan servis terbaik dan berjaya close deal. Jika tidak, doakan customer dimurahkan rezeki dan akan datang, beli dari kita.

Begitu juga target bulanan, berapa sale saya nak buat dan capai, itu hak saya. Saya nak lebih, target lebih. Saya malas, saya rugi. Tiada istilah goyang kaki, Tiap2 bulan duit datang dr langit. No such thing ok. 

Pesananan Penaja: Jika anda tercari sesuatu untuk ubah masa depan, menambah nilai kehidupan sendiri dan pelbagai lagi cadangan untuk diri sendiri, boleh pm saya ya.

Cabaran Bloggin bersama GengkiMomma, Celik Nutrisi, Vitamin Kita & Dhiya Vitamins



Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, 7Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

10 comments:

  1. best baca entri fazreen ;) good luck dear..

    ReplyDelete
  2. Seronok kan biz Shaklee nie? Lagi syok sebab dapat "mak shaklee" yang caring & penyayang macam Nur (bukan nama sebenar, hihi). Good Luck, Fazreen! :)

    ReplyDelete
  3. Nice Sharing & Nice Blog Fazreen.. :)

    ReplyDelete
  4. tahniah fazreen kerana memilih menjadi keluarga shaklee anda

    ReplyDelete
  5. Terima kasih semua kerana beri sokongan. Excited sgt ade org comment kt blog kite

    ReplyDelete
  6. Yang penting berkongsi kebaikan dengan semua orang kan :)

    http://www.lovehutladyvitamin.com

    ReplyDelete
  7. Kak faz sangat kretif..tepuk sikit..

    ReplyDelete
  8. Nur bukan nama sebenar tu x tahan..kikiki

    ReplyDelete