Tuesday 12 August 2014

A.V.E : Kenali Sistem Penghadaman Dalam Diet Harian Kita

Apabila bercakap mengenai sistem penghadaman, adalah sesuatu yang mustahil utk mengelakkan diri dari membicarakan soal makanan dan pemakanan. Selain dari menjaga pemakanan dalam diet seharian, kita perlu mengelakkan diri dari makan makanan secara berlebihan dan bersederhana adalah sebaik-baiknya.

Panduan jelas cara makan yg betul yang telah digariskan oleh Rasulullah.
Rasulullah bersabda, ” Wahai Anak Adam, makanlah beberapa suap makanan untuk mengekalkan tenaga badan” dan apabila ditanya lebih lanjut apakah maksudnya itu, Rasulullah menyambung, ” iaitu dengan cara 1/3 bahagian adalah makanan, 1/3 adalah minuman dan 1/3 lagi utk udara”.

Kenali Sistem Penghadaman.
Pencernaan dan penghadaman adalah proses memakan makanan melalui mulut dan kemudian menghancurkan makanan itu di dalam perut. Yang dimaksudkan “Perut itu rumah penyakit” ialah penyakit-penyakit yang timbul apabila proses penghadaman ini menjadi tidak seimbang. “Diet adalah ubat utama” bererti kita hendaklah menggunakan makanan itu sendiri untuk mengimbangi semula dan membina semula proses penghadaman itu. Makanan itu digunakan sebagai alat untuk membawa formula penyembuhan yang tertentu pada jasad.
Ada pengecualian pada peraturan umum ini, iaitu apabila badan dan anggotanya telah rosak teruk dan tiada lagi kuasa pemulihan untuk membina semula sesuatu anggota atau sistem badan itu. Dalam hal demikian pembedahan atau cara-cara lain digunakan untuk merawat penyakit. Tetapi jika prinsip kesihatan dipatuhi sepanjang hayat tidak perlu khuatir utk jatuh sakit. In shaa Allah.

sistem penghadaman

“Perut adalah rumah penyakit”
Jom kenali sistem penghadaman manusia. Tahukah anda usus yg bersih adalah penanda aras kpd kesihatan kita? Ini kerana usus yg bersih menjamin penyerapan nutrien zat makanan pd kadar optimum.

Bagaimana Alfalfa dan Herblax membantu?
Herblax – Diperbuat dari SENNA dan 8 jenis herba lain. Senna sememangnya dikenali sebagai penawar kpd masalah sembelit dan masalah penghadaman sejak zaman Rasulullah lagi. (Rujukan: Healing with the Medicine of the Prophet by Imam Ibn Qayyim Al-Jauziyah)

herblax

Alfalfa – bertindak sebagai serat yg akan menyahkan/ menyingkirkan segala buangan yg terhasil dari proses pencernaan makanan di dalam usus.
Sayangi Usus Anda! Now u guys faham kenapa dlm DIET OMEGA ada terdapat 2 supplement HEBAT ini! DIET OMEGA bukan lah sekadar utk menjadi kurus..ia adalah satu cara utk membina kehidupan yg lebih sihat..In shaa Allah.


alfalfa complex

[credit to celikvitamin.com]


Anda juga boleh membuat pembelian secara ONLINE!! Dengan beberapa langkah yang mudah, barang anda terus boleh sampai depan rumah. 

Jangan lupa selepas membuat pembelian secara ONLINE, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara ekslusif dari saya.


Happy Shopping!!


 Order Now

Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:

Nurul Fazreen bt Othman 
PM : www.facebook.com/awesomevitaminsever
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan
*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*






No comments:

Post a Comment