Thursday 7 August 2014

A.V.E : Adakah Anda Seorang 'Kaki Makan'

PhytocolST untuk ‘Kaki’ Makan

turunkan paras kolesterol


Celik mata sahaja pelbagai makanan yang enak boleh dinikmati. Sebut sahaja apa yang diinginkan daripada nasi lemak, nasi kerabu, roti canai, the tarik dan sebagainya pasti akan tersedia. Tengah hari pula cukup mewah dengan pelbagai lauk pauk nasi campur diikuti sebelah malam hinggalah ke tengan malam.

Selagi tidak tidur, selagi itulah kita akan makan! Betapa mewah dan ‘bertuahnya’ tinggal di Malaysia! Makanan tidak akan habis. Lebih happening, seandainya kita tinggal di Bandar besar seperti Kuala Lumpur yang menyediakan restoran 24 jam.

Fenomena ini merangsang ‘kaki’ makan untuk mencuba makanan di sana sini dan sukar buat mereka mengawal pemakanan. Di sebalik ‘untungnya’ kita mampu menikmati semua ini, pernahkah kita sedar betapa banyaknya lemak dan kolesterol yang telah bertimbun di dalam tubuh? 

Semasa makan pastinya semuanya lazat namun tiada siapa pula yang sanggup menanggung kesan sampinyannya. Mahu meninggalkan semua makanan sedap yang telah menjadi kelaziman pula pastinya sesuatu yang mustahil!

Buat individu sihat, Persatuan Jantung Amerika menyesyorkan pengambilan kolesterol tidak melebihi 300mg sehari manakala tidak lebih 200mg buat mereka yang menghidap penyakit jantung.

Namun rata-rata masyarakat kita tidak sedar ataupun berpura-pura tidak sedar bahawa mereka telah mengambil hampir tiga kali ganda jumlah yang disyorkan. Dan pastinya ia memberi ‘laluan mudah’ untuk mereka mendapat pelbagai penyakit.

Antaranya meningkatkan risiko serangan jantung sehingga 15.6 peratus, angin ahmar sehingga 11 peratus dan penyakit lain seperti penyakit hati berlemak dan pelbagai masalah ketidakseimbangan hormone yang mampu menjejaskan fungsi seksual!


2000 MG FITOSTEROL SEHARI

Berita baik buat pencinta makanan, Shaklee baru-baru ini melancarkan supplemen Phytocol-ST yang cukup istimewadi mana ia merupakan rumusan mantap bebrapa jenis fitosterol di mana fungsi utamanya adalah untuk mengawal paras kolesterol dalam tubuh.

Menurut Dr. Bruce Daggy, Timbalan Presiden dan Ketua Pegawai Sains Shaklee Corporation, fitosterol yand dirujuk sebagai sterol dan sterol tumbuhan wujud secara semula jadi dalam kandungan yang sedikit dalam sumber makanan seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, legume, bijirin dan minyak sayuran.

Tambahnya lagi, kajian terhadap sterol tumbuhan oleh The European Food Safety Authority (EFSA) dilihat mampu mengurangkan kolesterol dalam darah dan boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. Ia juga sangat penting untuk menjaga fungsi normal bagi membran sel badan kita menjalankan tugasnya di dalam tubuh. 

"Struktur fitosterol adalah hampir sama dengan kolesterol dan dengan memgambil fitosterol ia akan bersaing dengankoleaterol untuk tapak penyerapan dalam sistem penghadaman.

"Hasilnya penyerapan kolesterol dihalang dan ia akan disingkir keluar bersama-sama fitosterol. Ini bermaksud apabila kita mengambil jumlah fitosterol yang tinggi semakin kurang pula kolesterol yang akan diserap tubuh dan semakin tinggi peluang untuk menurunkan paras kolsterol LDL. 


200 BATANG LOBAK MERAH SEHARI

"Institut Kesihatan Kebangsaan Amerika mengesyorkan pengambilan 2000mg fitosterol dalam diet harian bagi menurunkan paras kolesterol secara semula jadi. Tentunya satu jumlah yang amat besar dan sukar untuk kita melakukannya. 

"Siapa di kalangan kita yang mampu makan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum atau 425 biji tomato setiap hati? Namun dengan hanya pengambilan Phytocol 2 kali sehari mampu memberikan anda jumlah fitosterol yang dicadangkan.

"Para pengguna tidak perlu risau dengan keselamatan produk ini kerana ia telah melalui lebih 80 kajian klinikal dan penerbitan saintifik telah dilakukan melaporkantentang keberkesanan produk ini.

[Sumber majalah isihat]


kombinasi jantung sihat



Anda juga boleh membuat pembelian secara ONLINE!! Dengan beberapa langkah yang mudah, barang anda terus boleh sampai depan rumah. 

Jangan lupa selepas membuat pembelian secara ONLINE, anda boleh menghubungi saya untuk mendapatkan konsultasi secara ekslusif dari saya.


Happy Shopping!!

 Order Now

Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:




Nurul Fazreen bt Othman
PM : www.facebook.com/awesomevitaminsever
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan
*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment