Sunday 28 December 2014

A.V.E : Hanya 50 Peratus Kentang!


kerepek kentang
Kerepek Kentang

Rasa yang enak membuatkan kentang banyak digunakan dalam pelbagai jenis masakan dan dimasak dengan pelbagai cara. Anda pastinya pernah menikmati salad kentang yang direbus dan kemudian digaul bersama mayones atau mungkin juga anda pernah merasai kentang yang dibakar dan dimakan bersama krim masam dan bakon.

Bagaimanapun, kerepek kentang menjadi snek paling diminati di seluruh dunia. Ia mula dikenali dengan nama Saratoga Chips, kerepek kentang dihasilkan dengan kentang dilenyek terlebih dahulu sebelum disingkirkan kandungan airnya dan dibentuk menjadi doh.

Sebab itu, ingin dimaklumkan kandungan kentangnya hanya 50 peratus. Selebihnya terdiri daripada jagung, gandum dan beras. Kesemua bahan tersebut disebatikan dan dipotong mengikut cetakan khas. Namun di sebalik pelbagai isu kesihatan yang acap kali dikaitkan, kerepek kentang terus disukai ramai. 

[sumber majalah isihat]



Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, 7Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan



*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

2 comments:

  1. saya pun suka kentang nie...tapi kalau cekedis sekarang dah kurang gemar

    ReplyDelete