Friday 19 September 2014

A.V.E : Boleh ke Ibu Menyusu Ambil Collagen Powder Shaklee?

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Ramai ibu yang menyusukan anak tertanya-tanya selamat ke untuk mereka ambil Collagen Powder Shaklee? Kebanyakkan diantara ibu-ibu menyusu ni was was tentang pengambilan Collagen Powder Shaklee. Mereka nak ambil, nak cantik lebih segera tetapi mereka wa-was. Ada yang berpendapat boleh membahayakan bayi, susu badan pula akan merudum selepas pengambilan Collagen Powder Shaklee ni dan banyak lagi pendapat-pendapat yang tidak sahih serta kita sendiri tidak pasti apa kesannya.

shaklee collagen powder

Jadi, boleh ke tidak sebenarnya Collagen Powder Shaklee (SCP) ni di ambil oleh para ibu yang menyusukan bayi?

Sebenarnya begini..antara kandungan yang terdapat dalam  Collagen Powder Shaklee adalah ekstrak Pfaffia. Bahan-bahan yang ada dalam Collagen Powder Shaklee adalah  Pfaffia. Ia sejenis ginseng Brazil, yang apabila digabungkan dengan ekstrak biji Camellia Japonica (sejenis lagi bahan dalam SCP), membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Campuran ini menghasilkan sejenis herba, justeru itulah yang dikatakan dapat membahayakan para pengguna di kalangan ibu menyusu.

pokok pfaffia
Pokok Pfaffia

Hakikat sebenarnya, ibu menyusu cuma tidak digalakkan mengambil SCP kerana kita tidak tahu kesuaian badan ibu selepas melahirkan anak. Memandangkan herba boleh membuatkan bayi terasa panas, menyebabkan pengambilannya diragui. Namun, tidak salah jika ibu menyusu ingin ambil dan boleh cuba. Sekiranya ibu dan bayi merasakan ianya adalah baik-baik sahaja, maka bolehlah diteruskan pengambilan Collagen Powder Shaklee ini. Begitu juga dengan alfalfa dimana alfalfa adalah sejenis herba, jadi ibu memerlukan pengambilan air yang lebih supaya bayi tidak terasa panas.

Jika ibu menyusu di luar sana pernah mengambil alfalfa dan bayi serta ibu baik-baik sahaja, kebiasaannya tidak ada masalah dengan SCP ini. Buat ibu menyusu, jangan takut untuk mencuba. Kandungan bahan-bahan dalam setiap produk Shaklee adalah semulajadi, tiada bahan yang merbahaya.


Faedah tambahan: Menyokong KESIHATAN SESENDI & MENGUATKAN TULANG. Bantu mengekalkan otot di dlm mata supaya lembut.

SCP juga berfungsi untuk:

Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan

[credit to umierna.blogspot.com]


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:

Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*



No comments:

Post a Comment