Wednesday 24 September 2014

A.V.E : Jom Kurus Dengan Shaklee


Kurus dan Ramping itu menawan! Memang tidak disangkal lagi! Siapa kata gemuk itu menawan? Memang ada yang berkata 'gemuk itu menawan' tapi hanya dibibir sahaja tapi di hati tidak begitu. Mungkin sekadar menjaga hati sahaja. Memang rugi bila berat badan kita meningkat. Nak cari saiz pakaian susah, nak jenjalan cepat penat, penyakit senang dapat, katil roboh dan kekadang tu spring kereta pun boleh patah.

set kurus shaklee

Saya mohon maaf entri saya kali ini berbaur provok. Bukan menghina orang yang obesiti tapi lebih untuk memberi kesedaran bahawa mengawal berat badan unggul ini banyak faedahnya. Justeru itu saya mempelawa mereka yang menghadapi masalah kegemukan ini untuk mengamalkan cara pengambilan set kurus Shaklee dengan saya.


Sebelum tu mari kita berkenalan dengan konsep detox --> bakar --> bina





Alfalfa sebagai agen detox


Supplemen yang disyorkan untuk detoks adalah Alfafa.

Kedua-dua suplemen ini berfungsi merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita. Yang paling penting ia semulajadi

Kenapa Perlu Detoks?


Detoks adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selain untuk mengelakkan dari masalah kesihatan yang serius, detoks juga memastikan vitamin/supplemen diserap dengan lebih sempurna.



Sekiranya organ yang terlibat dalam penyerapan vitamin seperti usus mengalami masalah, kemungkinan besar vitamin tidak boleh diserap dengan sempurna.



alfalfa untuk detoks



Lecithin membakar lemak



Fungsi utama Lecithin adalah sebagai 'pemecah/pencair lemak' ataupun 'fat emusifier'. Apabila Lecithin 'bertemu' dengan lemak lemak degil, ia akan 'memecahkan dan bercampur/bergabung' dengan lemak-lemak tersebut dan seterusnya membawa ia keluar. Tahukah kita? Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecitin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. 


lecithin membakar lemak

Membina dengan Cinch Shake

Kandungan dalam Cinch diperkaya dengan Leucine dan ianya dirumus khas untuk membantu anda memecahkan kitaran diet yo-yo.
Untuk setiap hidangan Shaklee Cinch, anda akan mendapat:
  • 24 gram protein, 
  • 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 
  • 6 gram serat larut
Kurus dan Ramping itu menawan!
Protein amat diperlukan bagi pembinaan otot. Dengan otot yang sihat mampu menaikkan kadar metabolisma dan juga membakar kalori dengan baik. Kelebihan protein juga membantu anda merasa kenyang dan secara langsung membantu anda mengurangkan pengambilan makanan antara waktu makan.

Kebaikan Cinch Shake
  • Rendah Indeks glisemik = 22; sesuai untuk pengidap kencing manis di mana membantu mengekalkan tahap gula dalam darah yang normal dan memberi tenaga yang konsisten.
  • Powered by Leucine untuk memelihara otot semsas anda menurunkan berat badan
  • Mengandungi 24 gram protein untuk setiap hidangan membuatkan anda merasa kenyang
  • Kandungan serat yang tinggi = 6 gram serat setiap hidangan
  • Memberi 35% atau lebih Nilai Harian 21 vitamin dan mineral penting
  • Dihasilkan dari soya bebas GMO (Non GMO Soy)
  • Tiada perasa tiruan, warna atau pemanis.
Dari kajian klinikal, Cinch membantu menghilangkan lemak yang terdapat pada otot dan dengan bantuan Leucine, akan membina otot dan mengekalkannya dalam bentuk jisim tanpa lemak (lean muscle). 


Jika ada bajet lebih, boleh add onn Cinch Energy Tea


Cinch Energy Tea Mix ini diambil bersama-sama dengan Cinch Shake Mix Shaklee dan produk-produk untuk tujuan pelangsingan lain yang telah dicadangkan oleh Shaklee. Energy Tea Mix dapat diminum sebagai snek ataupun minuman ringan waktu petang terutamanya bagi penggemar teh. Energy Tea Mix Shaklee adalah kurang gula dan semestinya sangat bagus untuk kesihatan. Selain itu, keistimewaan Enerygy Tea Mix ini ialah:

Kurus dan Ramping itu menawan!

  • Selamat dan merupakan penggalak tenaga semulajadi
  • Ditambah dengan taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan
  • Pilihan alternatif terbaik menggantikan kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh
  • Tanpa gluten, tiada perasa tiruan, pewarna dan bahan pemanis 

Sila kawal kalori pemakanan setiap hari. Ambil makanan berkhasiat. Elakkan makanan deep fry serta bergoreng.. Blh guna minyak zaitun sebagai ganti minyak masak utk menumis. Exercise secara berkala dan jangan lupa  berdoa kepada Allah untuk menunaikan hasrat dan impian kita.


[credit to superbvitamin]


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:

Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*




No comments:

Post a Comment