Tuesday 4 November 2014

A.V.E : Mengapa Anda Perlu Minum Air Lemon Waktu Pagi?

Memulakan hari dengan air lemon suam mempunyai banyak manfaatnya kepada kesihatan. Tip sihat telah pun diamalakan di kalangan para pengamal Ayurveda sejak lama dulu. Teruskan bacaan anda untuk mengetahui manfaat minum air lemon pada waktu pagi.

air lemon
Air lemon


Membantu Penghadaman

Air suam bukan saja membantu merangsang saluran penghadaman, tetapi lemon dipercayai mengaktifkan dan membersihkan hati. Ia juga menyingkirkan asid penghadaman dalam proses menghadamkan makanan dan menyingkirkan bahan buangan.

Menyokong Sistem Imun

Buah-buahan sitrus seperti lemon kaya vitamin C dan asid Askorbik. Vitamin C membantu menentang selsema. Manakala Asi Askorbik membantu penyerapan zat besi yang juga memainkan peranan dalam fungsi system imun.

Mengalkalikan Tubuh

Jika tubuh anda berdepan keseimbangan pH kronik, bermakna penyakit akan mudah menyerang. Walaupun lemon bersifat asid, ia mempunyai keupayaan untuk mengalkalikan yang tinggi selain cara terbaik untuk memastikan keseimbangan pH tubuh berada pada paras sepatutnya terutamanya jika diet anda kaya daging dan keju.

Membantu Detoksifikasi

Air lemon adalah diuretic semula jadi, yang mana membantu tubuh meyingkirkan cecair dan toksin bersama. Asid sitrik yang terkandung di dalamnya membantu memaksimumkan enzim yang merangsang hati.

Pemberi Tenaga

Ramai yang mengaku dengan mudah berjaya melupakan kopi selepas beberapa hari minum air lemon. Kombinasi air dan lemon membantu hidrasi dan meningkatkan paras oksigen dalam darah, memberikan anda rasa hebat!

Mencantikkan Kulit


Dehidrasi yang kronik boleh menyebabkan kulit kelihatan kusam. Jadi mulakan hari anda dengan langkah melalui air lemon. Vitamin C memainkan peranan penting dalam mengekalkan kulit sihat dan sebagai antioksida begi mencegah penuaan.

[sumber majalah isihat]

Antara Vitamin yg disyorkan


vitamin c
Vitamin C Sustained Released

Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, 7Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan

*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

2 comments: