Tuesday 20 May 2014

A.V.E : Atasi Masalah Gastrik Dengan Vitamin Shaklee


Apa itu Gastrik?



Gastrik atau istilah perubatannya, gastritis, adalah sejenis penyakit keradangan pada dinding/pengalas/mukosa perut yang mempunyai rawatan yang efektif. Lazimnya,keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut. Bagaimana Gastrik Terjadi Secara mudah nya, perut kita ni umpama kipas, berlipat2..sepanjang 25cm dan mampu menampung hampir segelen air dan makanan. Bila perut kosong, tisu perut tadi berlipat2, dan akan mengembang bila ada makanan atau minuman masuk. Disinilah makanan dan minuman akan diproses dan disimpan sebelum dikumuh melalui usus. Ketika proses pencernaan berlaku,kelenjar pada dinding perut akan merembeskan jus gastrik, enzim dan asid perut utk bantu pencernaan..dan antara asid yang dirembes ialah asid hidroklorik. Asid ni seperti yang kita maklum bersifat menghakis dan jika tidak ada keseimbangan keasidan dalam perut, boleh sebabkan radang yang lebih teruk.



Punca Lain Terjadinya Gastrik 
----------------------------------
●Peminum arak (arak ni bersifat asid) 
●Perokok 
●Makan dengan berlebihan 
●Makan makanan yang terlalu pedas 
●Sering guna ubat penahan sakit (pain killer) 
●Jangkitan 
●Skipping meals 
●Stress Symptom Pesakit Gastrik 
●Tiada selera makan 
●Upset Stomach - tidak hadam dengan baik 
●Perut memulas - bila makan bertambah sakit 
●Muntah-rasa loya Cirit birit - najis berwarna hitam 
●Lemah, demam 
●Kembung perut-sakit dada 
●Pedih ulu hati 

Cara Merawat dan Menangani Gastrik
--------------------------------------------
Terdapat banyak cara yang boleh dilakukan untuk mengatasi masalah ini. Antaranya: 
●Berhenti merokok dan berhenti minum minuman beralkohol 
●Hentikan pengambilan ubat tahan sakit 
●Amalkan pemakanan sihat dan makan secara teratur (sarapan, makan tengah hari dan malam). 
●Pada bulan puasa, kena bangun sahur dan sebaiknya melewat-lewatkan bersahur 
●Makan sedikit-sedikit tetapi kerap 
●Kurangkan makanan berempah, bercili, masam 
●Kurangkan minuman mengandungi kafein (kopi, teh dan minuman berkarbonat) 
●Ambil susu soya kerana sifat susu yang beralkali boleh mengurangkan keasidan perut. Selain itu, terdapat juga individu yang terpaksa bergantung kepada ubat bagi mengurangkan ketidakselesaan masalah gastrik ini. Namun yang demikian, seperti yang kita semua sedia maklum, pengambilan ubat-ubatan secara terus-terusan tidak digalakkan kerana ianya mungkin boleh membawa kepada kemudaratan di lain hari.

Cadangan Supplemen Shaklee untuk Merawat Gastrik
-------------------------------------------------------------
1) Energizing Soy Protein 
ESP yang juga merupakan sumber protein unggul daripada kacang soya merupakan sejenis tumbuhan yang tinggi sifat alkalinya yang dapat meneutralkan keasidan di dalam perut. Di samping itu, nutrien protein yang terkandung di dalam ESP sangat membantu membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel lama yang telah rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik berikutan proses pencernaan makanan. Selain ESP, anda juga mengambil tambahan supplemen Ostematrix dan Peppermint Ginger Plus untuk merawat masalah gastrik. 

2) Ostematrix 
Pesakit gastrik disarankan untuk mengambil susu atau kalsium, kerana ianya bersifat alkali dan mampu meneutralkan asid di dalam perut. 

3) Peppermint Ginger Plus Peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan ketidakselesaan perut. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.

sakit perut muntah, loya, cirit birit

--------------------------------------------------------------------------------------------
SEKIRANYA ANDA INGIN MENCUBA SUPPLEMEMT SHAKLEE, ANDA BOLEH HUBUNGI SAYA. KITA HANYA IKHTIAR DAN BERDOA, SELEBIHNYA HNY DARI ALLAH S.W.T

Rasa malu nak call saya atau macam tak sempat nk call, anda boleh juga membuat pembelian terus, semuanya hanya di hujung jari anda. Klik-klik, buat pembayaran then barang pun terus sampai depan rumah. Mudahkan!!

Happy Shopping!!


 Order Now




Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan
*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment