Tuesday 27 May 2014

A.V.E : Fakta Mengenai Serangan Jantung Waktu Pagi!

serangan jantung, waktu pagi, set jantung shaklee
Sayangi Jantung Anda

Benarkan serangan jantung lebih mudah berlaku pada waktu pagi? Benar! Ritma sirkadian tubuh secara tidak langsung menyumbang kepada risiko anda diserang penyakit jantung.  Kenyataan tersebut berdasarkan laporan penyelidik dari Universiti Sains & Kesihatan Oregon dan Hospital Wanita & Brigham.

Pada awal pagi, paras PAI-1, sejenis protein yang menghalang tubuh daripada berhenti berfungsi secara tiba-tiba membeku - penyumbang utama kepada serangan jantung dan strok untuk meningkat.

PAI-1 bukan satu-satunya yang 'bekerja'. Kata Dr Eric Topol, Pengarah Institut Sains Scipps Translational, tubuh juga menyaksikan peningkatan paras kortisol dan adrenaline - yang turut memberi kesan kepada jantung.  Mereka yang jarak tempat kerjanya jauh sehingga perlu bangun sebelum jam 6 pagi, berisiko 2 kali ganda.

Peningkatan paras PAI-1 dan kortisol yang bermula jam 3 pagi hingga awal pagi berkemungkinan besar bergabung dengan stres sewaktu bersiap-siap hendak ke tempat kerja sekiranya anda perlu bangun waktu tersebut.

Biarpun begitu, sikap anda memainkan peranan yang lebih penting berbanding masa.  Bersenamlah selama 30 minit lima kali sehari, kekalkan berat badan ideal dan amalkan gaya pemakanan sihat dengan melebihkan sayur dan buah.  Dengan itu, anda tidak perlu bimbang mengenai jarak dan waktu untuk pergi bekerja.

[sumber majalah isihat]

Antara vitamin yang disyorkan
Cadangan Set Jantung Shaklee. Sila KLIK

Rasa malu nak call saya atau macam tak sempat nk call, anda boleh juga membuat pembelian terus, semuanya hanya di hujung jari anda. Klik-klik, buat pembayaran then barang pun terus sampai depan rumah. Mudahkan!!

Happy Shopping!!


 Order Now

Ingin mendapatkan vitamin Shaklee yang semulajadi, Halal serta tiada kesan sampingan. Dapatnya daripada kami Awesome Vitamins Ever. Kami sedia membantu anda dalam memilih vitamin yang sesuai untuk diri anda, keluarga dan orang tersayang. Konsultasi secara ekslusif akan diberikan kepada anda secara percuma. In Shaa Allah. 

Saya ingin membantu anda sihat kembali.


Sila baca DISCLAIMER

Anda juga boleh hubungi saya untuk keterangan lanjut:
Nurul Fazreen bt Othman
SMS/Whatssap : 0137577753 (fazreen)
email: awesomevitaminsever@gmail.com
COD: Sekitar Bandaraya Johor Bahru, Taman Nong Chik, Kolam Ayer, Taman Daya, Kangkar Tebrau, Pandan
*These statments have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease*

No comments:

Post a Comment